Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.06.2010 09:38 - Слънчевбрягски дневник
Автор: milenich Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3333 Коментари: 11 Гласове:
15

Последна промяна: 26.01.2011 08:15

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
      (щрихи от живота на гастарбайтерa)
      8. Залутани в мрака.

 

- Знаеш ли накъде е "Шуйха" хотел - пита един поданик на Елизабета Втора, който има проблеми с гравитацията. Хваща се за една стойка с чипс и започват да се клатят заедно. Ако Галилей е прав, ще стигнат до земята едновременно, ни в клин ни в ръкав, ми минава през главата. Само да не повърне, моля се наум. Ако се издрайфа върху чипса ще ми се разкаже играта.
      - "Шейкуъ" отел? "Кейхъа"? - с гаснеща надежда продължава да опитва човека.
      - За пръв път ги чувам. И трите. - отвръщам и, за да го отдалеча от чипса, му предлагам: - Я питай таксиджиите ей там.
      Той хвърля бегъл поглед към такситата и ококорва ужасени очи.
      Или видя скитащия татко на Хамлет, или вече са го возили. После се отлепва от стелажа като излитащ спейсшатъл - бавно, но с постоянно увеличаваща се скорост.
      Разминава се със потен дундьо който нахълтва в магазинчето.
      - Цигариии! Ти имаш цигари! - крещи екзалтирано той. - Човече, велик си!
     Съгласих се скромно.
      - Дай един "Принц".
      - Не ги внасят от две години.
      Човекът изрежда поне десет марки със странни имена, но няма.
      - Малборо тогава, мамка им американска! - нищо не може да му развали кефа на тоя. Разбирам, че е кацнал преди четири часа и е излязал да върлува. Вади тлъст датски портфейл за да плати. От него се подава пачка - две-три хиляди лева в едри нови банкноти. Цигарите са пет лева, той хвърля един двайсетак - Задръж рестото.
      Евала пич. Чувствам се задължен да му дам напътствия.
      - Гледай сега. На това място парите не бива да се носят така. Раздели ги в различни джобове, сложи малко в чорапите и обувките. Тия мургавите момичета отпред не са проститутки, а крадли. Момичета ще търсиш в клубовете. Повече от сто кинта за чукане да не плащаш...
      Той ме слуша известно време, малко остана да ми рече:"Стига, лельо, голям съм вече." После се изцепи:
      - Добър човек си ти. Добра душа. Я вземи да се почерпиш. - измъкна още една пара от портмонето, здрависахме се за сбогом и шишкото се запъти към своята нощ. Ха, още двайсет лева. А казваха, че добрината в тоя занаят е контрапродуктивна...
      Мина покрай мен след полунощ. Много наквасен, но ме позна. От двете му страни се бяха пришили две стройни мадами с лоши очи.
      - Ей, моя приятел! Добрия пич! Да пиеш една бира, че много ми е гот! - и ми хвърля десет лева през прага, докато мадамите го влачат нанякъде.
      За последно се яви преди разсъмване. Не ме позна. Едва ли името си помнеше. Трябвяше му спешно банкомат, защото някъде го чакали.
      Така ще го запомня този тип. Заспал под банкомата на ъгъла. От ръката му виси празният датски портфейл.
       Дано да си е струвало, брато. Дано да си е струвало. За теб ваканцията свърши по-бързо, отколкото нощта за Пепеляшка...
      Някой ме побутва по ръката. Я, моят търсач на хотели. Още движи, но със съвсем омекнали амортисьори.
      - Да знаеш къде е "Шунакхаотел" - изрича той, без да се обръща конкретно към някого.
      Чак сега забелязвам гривната на ръката му. Те всички имат каишки на китките. Срещу тях си получават ключовете и храната. На неговата с червено пише: Хотел "Чайка". Само на сто метра е от нас и се вижда част от неоновия надпис. Обръщам го натам и му показвам пътя.
     - Лъжеш - казва той и поклаща глава. - Всички лъжете, мамка ви.
    И поема натам, накъдето го води сърцето му.




Тагове:   дневник,   Слънчев бряг,


Гласувай:
15



Следващ постинг
Предишен постинг

1. bapha - харесва ми, много...
26.06.2010 10:44
със всяка твоя случка ми се трошат разни спомени из главата... струва ми се, че това са нещата, които никога няма да се променят...
поздрави
цитирай
2. sowhat - мдааа
26.06.2010 13:07
я виж било ползотворно да си добър. така и така съм добра милене, да зема да дойда и аз до сл. бряг белки фискализирам по някакъв начин пословичната си доброта :)))
цитирай
3. sestra - Повод от случката:
26.06.2010 13:55
малко преподаване на българска фонетика също можеш да добавиш към свойта доброта... нали :) Така и така българският вече е в групата на европейските.
цитирай
4. milenich - bapha
26.06.2010 18:15
поздряви и на теб. Аз , като умерен песимист, ще ти опонирам - променят се нещата - към по-лошо.
цитирай
5. milenich - sowhat,
26.06.2010 18:19
ти ела, па добра, лоша - се ще те продадем.
цитирай
6. milenich - sestra,
26.06.2010 18:25
те еуропейците още не са разбрали, но не пречи да се пробва.
цитирай
7. pilcho - хахахахаха
26.06.2010 20:02
другата седмица у хърватска че има да си търсим хотело... дано барем гривна ми турят :D
цитирай
8. milenich - pilcho
27.06.2010 09:31
Опичай си акъла с комшиите, адашче, че и те са европейци, ама не съвсем :))
цитирай
9. pilcho - благодарско, адаш!
28.06.2010 14:18
Ще си отварям очите на 4, т.е. мисля да виждам в два екземпляра по време на краткия си престой там.
цитирай
10. valtos - що ми емило и драго...
30.06.2010 21:45
Мамка му, баче Миленич, ако не е баш така. И добре си им намерил място на Галилей и Хамлет, но и други биха се нашли - смях се искренно на хуманизма на стойката за чипс и гривната, пък защо не и на портмонето и ето сега успокоен и оптимизиран съм готов да почина (никой да не чуе - ще къркам ракиджос)
цитирай
11. milenich - valtos,
02.07.2010 10:32
Благодаря. Завиждам ти за начина по който си решил да починеш, братче, ама не забравяй, че от такива работи можеш да починеш.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: milenich
Категория: Лични дневници
Прочетен: 171206
Постинги: 21
Коментари: 237
Гласове: 1446
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930